Blacharstwo samochodowe

Odpowiednie wykonanie prac blacharskich sprawi, że będziemy się długo i w pełni cieszyć komfortowym samochodem. Aby odczuwać satysfakcję z każdej najmniejszej przejażdżki naszych myśli nie może zajmować źle wykonana zbieżność po naprawie elementów konstrukcyjnych związanych z zawieszeniem, rdza wychodząca na poszczególnych elementach , czy pękające spawy. Blacharka to nie tylko wycięcie zardzewiałego fragmentu i wspawania w jego miejsce nowego kawałka blachy. Pierwszym krokiem powinien być demontaż wszystkich elementów, które mogłyby ulec zniszczeniu czy spaleniu (tapicerka, dywany, szyby).

Blacharka w samochodach zabytkowych często łączy się z ingerencją w elementy konstrukcyjne – wymieniana jest podłoga, często podłużnice, belki i wzmocnienia. Takie prace musi wykonywać doświadczony i odpowiedzialny fachowiec. W przypadku popełnienia błędu skutki mogą być odczuwalne i trudne do zdiagnozowania w przyszłości dla innych specjalistów (wady ukryte). Aby precyzyjnie wykonać blacharkę stosuje się ramy pozwalające dokładnie wymierzyć i nanieść na samochodowe elementy. Szerokie zaopatrzenie warsztatu jest niezbędne – jedna spawarka nie wystarczy – potrzebne są wszystkie dostępne sposoby spawania – mig, tig, gazowe, a także podnośniki, giętarki, wyoblarki, młotki, kowadła, spęczarki i wiele innych urządzeń, które ułatwiają pracę. Ważne jest umiejętne dorobienie części, których nie można kupić, tak aby ich wykonanie było zbliżone do oryginału – wytrawny znawca danego modelu bez problemu znajdzie słabe punkty, co może skutkować spadkiem wartości w oczach potencjalnego kupca. Nie wszystkie jednak części trzeba dorabiać, rynek części zamiennych oferuje coraz więcej części do oldtimerów, znalezienie ich jest kwestią odpowiedniego doświadczenia, którego nam nie brak. Posiadanie nowych części znacznie przyspiesza prace blacharskie. Dodatkową zaletą jest to, że lakiernik nie musi korygować i ukrywać miejsc łączeń np. w przypadku wstawiania dolnej części drzwi. Ważnym elementem końcowym blacharki jest należyte spasowanie wszystkich elementów, złożenie całego auta, spasowanie szczelin miedzy drzwiami, błotnikami, łącznia z lampami i wszystkimi elementami, aby po lakierowaniu nie okazało się, że coś się nie zgrywa, nie pasuje, a przez to szpeci wizerunek pojazdu.

Nasze projekty:

Amerykańskie
Europejskie
Europejskie, Tuning

Szewczyk-Auto
ul.Złota 225, 42-200 Częstochowa
tel. +48 507 152 690
biuro@inwestujwklasyki.pl