Renowacja pojazdów zabytkowych

Na dzień dzisiejszy posiadamy już niezliczoną liczbę zrealizowanych projektów odbudowy samochodów. Specjalizujemy się głównie w samochodach amerykańskich z lat 60?tych i 70?tych i samochodach europejskich z lat 70?tych i 80?tych. Zdarzają się również wyjątki tj. samochody starsze bądź młodsze, repliki bądź inne.

Z ciekawszych projektów możemy wymienić samochody takie jak Shelby Cobra, Plymouth Road Runner ?71, Ford Mustang ?67 Eleanor, Ford Mustang ?65 200ci Tri Power, Fiat 131 Supermirafiori, Lancia Delta Integralne HF, BMW 635CSI, Volvo P1800, Royce Rolls Silver Shadow I.

Każdorazowo metodyka renowacji pozostaje niezmienna- rozbieramy samochód do cna zgodnie z technologią rozbiórki, dokonujemy niezbędnych napraw blacharskich później przygotowujemy do lakierowania a następnie lakierujemy i składamy samochód dokonując wszystkich niezbędnych napraw elektrycznych i mechanicznych wliczając remonty silników i skrzyń biegów, kończąc na montażu tapicerki.

Sam proces renowacji ma charakter ustalony przez właściciela pojazdu ? dokonywaliśmy odbudowy w 100% zgodnie z oryginalną konstrukcją bądź stosując wyszukane modyfikacje: zawieszeń (montowanie i dorabianie gwintowanych amortyzatorów), układów hamulcowych (wymiana szczęk i bębnów na zaciski i tarcze, czy dokładanie wspomagania servo czy nadciśnieniowego hydraulicznego), układów kierowniczych (dokładanie wspomagania, przejście na przekładnie listwową), silników (zmiana układów zapłonowych z klasycznych na tranzystorowe, sportowe wałki rozrządu, sportowe kolektory, przeróbki układów dolotowych, zmiana gaźników na większe) nadwozia (poszerzenia, bodykit?y) czy wnętrza (zmiana rodzaju bądź koloru tapicerki czy dokładanie dodatkowego sprzętu np. lodówka czy klatki bezpieczeństwa)

Istnieją dwa główne nurty renowacji samochodowej:

Pierwszy to renowacja w 100 % zgodna z oryginałem ale nadmienić tu należy ze tym bardziej wartościowa im bardziej zgodna z numerem VIN, wręcz o niebo bardziej wartościowa niż taka w której choćby jeden szczegół nie będzie zgodny.

Drugi to renowacja oparta na przeróbkach mających na celu usprawnić samochód i podnieść jego wartość poprzez udokumentowany, praktyczny wkład, dodatkowej gotówki, bo czemu miałaby służyć przeróbka, jeżeli była by bezużyteczna.

Można wyróżnić trzy rodzaje przeróbek:

– epokowe ? np. standardowa modyfikacja sześciocylindrowego silnika Forda stosowana w latach sześćdziesiątych przez zakład tunerski Offenhauser polegająca na zmianie układu zasilania z jedno na trzygaźnikowy, lub przekładanie 9-cio calowych tylnych mostów z Forda Grenady 71 z tarczami i zaciskami i blokadą tylnego mostu w miejsce 9-cio calowych mostów ale z bębnami i bez blokady stosowanych w Mustangach, czy np. montowanie pieska z kiwającą głową na tylnej półce w fiacie 125p bądź sławetnych przyciemnianych owiewek szyb drzwi przednich stosowanych na przełomie lat 80 i 90 tych.

– historyczne ? służące do zbudowania ?repliki? konkretnego egzemplarza samochodu np. startującego i prowadzonego przez określonego kierowce w rajdach samochodowych bądź pokazywanego w jakimś filmie.

– praktyczne ? służące usprawnieniom, zwiększeniu mocy silnika, szybkości czy przyśpieszenia samochodu, właściwości jezdnych itd.

Nasze projekty:

Europejskie
Europejskie, Tuning
Amerykańskie

Szewczyk-Auto
ul.Złota 225, 42-200 Częstochowa
tel. +48 507 152 690
biuro@inwestujwklasyki.pl